이중 인버터로 구동되는 개방 권선형 영구자석 동기 전동기의 이산 공간벡터 변조 방식 기반 예측 토크 제어 기법

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor이교범-
dc.contributor.author황준호-
dc.date.accessioned2025-01-25T01:36:11Z-
dc.date.available2025-01-25T01:36:11Z-
dc.date.issued2023-02-
dc.identifier.other32516-
dc.identifier.urihttps://dspace.ajou.ac.kr/handle/2018.oak/24725-
dc.description학위논문(석사)--아주대학교 일반대학원 :전자공학과,2023. 2-
dc.description.tableofcontents제1장 서론 1 <br>제2장 개방 권선형 PMSM의 구동을 위한 이중 인버터 3 <br> 2.1 개방 권선형 PMSM의 수식적 모델링 3 <br> 2.2 이중 인버터의 수식적 모델링 5 <br>제 3 장 개방 권선형 PMSM의 일반적인 예측 토크 제어 기법 7 <br> 3.1 PMSM 상태 변수의 이산 예측 모델 7 <br> 3.2 비용함수의 설정 8 <br>제 4 장 제안하는 개방 권선형 PMSM의 예측 토크 제어 기법 10 <br> 4.1 이산 공간벡터 변조 방식을 적용한 예측 토크 제어 10 <br> 4.2 전압각 추정 기반 데드비트 기법 13 <br>제 5 장 시뮬레이션 결과 15 <br> 5.1 시뮬레이션 회로도 및 파라미터 15 <br> 5.2 시뮬레이션 결과 17 <br>제 6 장 실험 결과 21 <br> 6.1 실험 환경의 구성 21 <br> 6.2 제안하는 예측 토크 제어 실험 결과 22 <br>제 7 장 결론 28 <br>참고문헌 29-
dc.language.isokor-
dc.publisherThe Graduate School, Ajou University-
dc.rights아주대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.-
dc.title이중 인버터로 구동되는 개방 권선형 영구자석 동기 전동기의 이산 공간벡터 변조 방식 기반 예측 토크 제어 기법-
dc.title.alternativePredictive Torque Control Method based on Discrete Space Vector Modulation of Open-End Winding PMSM Fed by Dual Inverter-
dc.typeThesis-
dc.contributor.affiliation아주대학교 대학원-
dc.contributor.alternativeNameJun-Ho Hwang-
dc.contributor.department일반대학원 전자공학과-
dc.date.awarded2023-02-
dc.description.degreeMaster-
dc.identifier.localIdT000000032516-
dc.identifier.urlhttps://dcoll.ajou.ac.kr/dcollection/common/orgView/000000032516-
dc.subject.keywordDSVM-
dc.subject.keywordMPC-
dc.subject.keyword개방 권선 전동기-
dc.subject.keyword듀얼 인버터-
dc.subject.keyword모델 예측 제어-
dc.subject.keyword이중 인버터-
dc.description.alternativeAbstractThis thesis presents a predictive torque control (PTC) method based on discrete space vector modulation (DSVM) of open-end winding permanent magnet synchronous motor (OEW-PMSM) fed by dual inverter. Since the conventional PTC (C-PTC) method uses only one switching state in sampling period, the torque and flux ripple are increased, leading to performance degradation of motor. In order to improve these disadvantages, this thesis proposed the PTC method on DSVM to select the optimal voltage vector by splitting the voltage vectors into the virtual voltage vectors. Furthermore, the deadbeat method based on estimation of reference voltage angle is utilized to reduce the calculation burden of microprocessor. Therefore, using the proposed method, the reference voltage with multi-level effect can be generated by the virtual voltage vectors, and it result in the reduction of torque and flux ripple. The effectiveness and feasibility of the proposed PTC method based on DSVM has been demonstrated through simulation and experimental results.-
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Graduate School of Ajou University > Department of Electronic Engineering > 3. Theses(Master)
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