IEEE1547-2018 Category3 대응을 위한 계통 연계형 연료전지 시스템의 인버터 병렬운전

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dc.contributor.advisor이교범-
dc.contributor.author원수연-
dc.date.accessioned2025-01-25T01:36:02Z-
dc.date.available2025-01-25T01:36:02Z-
dc.date.issued2023-02-
dc.identifier.other32513-
dc.identifier.urihttps://dspace.ajou.ac.kr/handle/2018.oak/24523-
dc.description학위논문(석사)--아주대학교 일반대학원 :전자공학과,2023. 2-
dc.description.tableofcontents제 1장 서론 1 <br>제 2장 계통 연계형 연료전지 발전시스템 3 <br> 제 1절 신재생에너지의 필요성 3 <br> 제 2절 연료전지 발전시스템의 장점 4 <br> 제 3절 연료전지 발전시스템의 구성 5 <br>제 3장 병렬 연결된 인버터 제어 8 <br> 제 1절 IEEE1547-2018 Category3의 필요성 8 <br> 제 2절 현재의 연료전지 발전시스템의 Category3 대응의 한계 12 <br> 제 3절 제안하는 연료전지 발전시스템의 인버터 제어 방식 14 <br>제 4장 시뮬레이션 결과 16 <br> 제 1절 병렬 구성된 더블듀티 인버터의 정전류제어 16 <br> 제 2절 병렬 구성된 더블듀티 인버터의 정전압제어 19 <br> 제 3절 병렬 구성된 더블듀티 인버터의 모드 변환 22 <br>제 5장 결론 25-
dc.language.isokor-
dc.publisherThe Graduate School, Ajou University-
dc.rights아주대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.-
dc.titleIEEE1547-2018 Category3 대응을 위한 계통 연계형 연료전지 시스템의 인버터 병렬운전-
dc.title.alternativeParallel Operation of Inverters Grid-Connected Fuel Cell Systems in Accordance with IEEE1547-2018 Category3-
dc.typeThesis-
dc.contributor.affiliation아주대학교 대학원-
dc.contributor.department일반대학원 전자공학과-
dc.date.awarded2023-02-
dc.description.degreeMaster-
dc.identifier.localIdT000000032513-
dc.identifier.urlhttps://dcoll.ajou.ac.kr/dcollection/common/orgView/000000032513-
dc.subject.keywordIEEE1547-2018-
dc.subject.keyword계통연계형 인버터-
dc.subject.keyword연료전지-
dc.description.alternativeAbstractThis paper presents parallel operation of inverters grid-connected fuel cell systems in accordance with IEEE1547-2018 category3. The grid code regulations are becoming stricter due to the increasing amount of the new and renewable energy generated. Therefore, these new requirements need to be complied with. The current fuel cell system has its limitations to conform with IEEE1547-2018 category3. In order to solve this problem, a separate inverter is required, which is connected in parallel with the PCS of the fuel cell system. The inverter connected in parallel can be operated in two different modes. Constant current mode is applied when the grid is stable, while constant voltage mode applied when the grid is unstable. The control strategy for the parallelly connected inverter in fuel cell system is discussed and verified by simulation.-
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Graduate School of Ajou University > Department of Electronic Engineering > 3. Theses(Master)
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